Протеините

Какво представляват протеините? 

Думата протеин произлиза от гръцката “proteios”, което означава “от първостепенна важност”. Протеините са основните градивни елементи в човешкото тяло и са макронутриент от изключително значение – протеините са отговорни за повечето функции в тялото ни.

Над 40% от протеина в тялото може да бъде открит в скелетната мускулатура, над 25% – в органите, а остатъкът – в кожата и кръвта. Протеините се състоят от аминокиселини, които варират в структурата си като всяка има своя собствена функция.

Съществуват 20 вида аминокиселини като 9 от тях са незаменими, защото тялото не може да ги произвежда само и трябва да си ги набави от храната.

Аминокиселините са есенциални за тялото, за да функционира. За да бъдете в състояние на положителен протеинов баланс, протеинът трябва да бъде приеман в достатъчни количества чрез ежедневната храна. Той може да бъде извлечен както от растителни, така и от животински източници.

Популярните протеинови източници са месо, риба, яйца и млечни продукти (изключваме масло, сметана и крема сирене). От растителните източници – ядки, варива и зеленчуци.

Ползите от протеините

Високопротеиновите диети регистрират повишаване на чистата мускулна маса, подобряване на телесната композиция, възстановяване и повишено чувство за ситост.

Чувствате се сити 

В сравнение с въглехидратите и мазнините, протеинът е най-засищащият макронутриент. Той притежава способността да намали апетита и нивата на глада, което позволява да се намали и общия калориен прием – основен фактор за намаляване на телесното тегло (отслабване).

Горите повече калории

Тялото използва енергия, за да усвои хранителните вещества. Това е т.нар термичен ефект от храната (TEF) като термичния ефект на протеина е най-висок спрямо всички останали макронутриенти.

Запазвате и изграждате мускулната си маса

Като основен градивен елемент на мускулите, приемът на оптимално количество протеин позволява да предотвратите разпада и да запазите мускулната си маса. В допълнение с тренировки с тежести или други вид съпротивление, можете и да повишите растежа на мускулите и да изградите красиво оформено тяло.

Подобрявате възстановяването си

Протеинът формира основните градивни елементи в органите и тъканите – връзки, сухожилия, хрущяли, стави и кости. Приемане на оптимални количества подпомага по-бързото възстановяване на тялото след контузии.

А ние си открихме и един нов източник на протеин за след бягане – бонбони!
Не вярвате? Cardinal Bites са виновниците са тази сладка иновация и то в два варианта – с растителен и с млечен протеин. За растителния протеин е използван бленд от грахов и оризов протеин, които са доказано най-добрите източници от растенията на протеин с пълен аминокиселинен профил. За млечната версия е използван казеин – бавноусвоим протеин с всички необходими незаменими аминокиселини, който спомага за възстановяването, запазването и изграждането на мускулна маса.
➡️ Може да се възползвате и от специалното им предложение за нашите последователи – 10% отстъпка от сайта им с код runner10

Последвайте ни и във Facebook и Instagram, за да не изпускате нищо от Runner.bg

Източник: Cardinal Bites

Снимка: Runner.bg